Що необхідно знати для того щоб правильно підібрати акумулятор? Як підібрати акумулятор? Дані питання часто з’являються у автолюбителів, адже ресурс будь-якої батареї не вічний.

Для початку необхідно розібратися в параметрах. Більш значущим показником, що розрізняє їх, вважається напруга. Акумулятори бувають різної напруги, проте в більшості легкових автомобілів використовуються акумулятори з напругою 12V.

Другий вагомий ознака-ємність або кількість електричної енергії (потужності), яке акумулятор може видати за одиницю часу. Кількість струму вимірюють амперами, а це означає ємність — кількість ампер на годину. Її так і позначають, наприклад, 100 А/год значить, що при струмі розряду в 100 ампер пристрій буде працювати 1 годину, при 50А — 2 години і так далі.

У зв’язку з цим краще підбирати той акумулятор, який має важливе значення ємності. На одному заряді він пропрацює довше. Але варто пам’ятати, що величина, зазначена на акумуляторі відповідає ємності акумулятора при температурі повітря +25С, тому якщо показники температури відрізняються, то і реальна ємність може перетворитися.

Як визначити дату виготовлення акумулятора автомобіля

Акумулятор-товар, дата виготовлення якого значно впливає на його споживчі характеристики. Від свіжості батареї залежить його працездатність і довговічність. Тому уважні власники автомобілів при придбанні батареї оцінюють не тільки технічні параметри – щільність електроліту і показники при перевірці вольтметром, а й маркування дати виробництва.

Серед виробників прийняті умовні терміни зберігання батарей акумулятора без підзарядки: для сурм’янистих АКБ – до 90 днів, для гібридних АКБ – до 6 місяців, для кальцієвих – до дванадцяти місяців.

Ці терміни не абсолютні, багато що залежить від правильних варіантів заощадження батарей.

Єдиних стандартів маркування акумуляторів за датою виробництва не існує, на різних батареях вона ставиться по-різному. Тому якщо ви бажаете придбати АКБ для свого автомобіля, переходьте на сайт https://aku.lviv.ua.

Коли буде потрібно заміна акумулятора?

У житті кожного автомобіліста зустрічається така ситуація, коли його «рідна» батарея починає підводити власного господаря. Вона починає» вередувати»: заводитися не з першого разу, а то і зовсім може не запустити мотор.

Іноді це відбувається в холодну погоду. Потрібно погодиться, мало приємного: бігати з прикурювачем по сусідах з проханням про допомогу завести авто. Інші варіанти виходу з тупикового положення: знайти людину, яка погодилася «смикнути» машину на тросі або «штовхнути» з гірки.

Крім даних випадків поламана батарея дає про себе знати наступними способами:

  • на табло бортового комп’ютера висвічується умова зарядити пристрій;
  • вольтметр показує невисокий рівень заряду, навіть після інтенсивного руху;
  • виникає чужий затхлий запах від батареї;
  • невисокий рівень щільності в одній з банок;
  • акумулятор не заряджається до потрібного рівня навіть за допомогою пристрою для зарядки.

У більшості моделей є вічко-індикатор, завдяки якому можна визначити рівень електроліту в пристрої.

Полярність

Буває прямою і зворотною. Як підібрати акумулятор за таким критерієм, і чому він дуже принциповий? Починаємо з останнього. Якщо ви придбаєте ненавмисно (або в силу обмеженого вибору) АКБ зі зворотною полярністю, а для вашої машини необхідна пряма, з’являться складнощі з підключенням до бортової мережі. Провід з затискачами просто не дотягнуться до відповідних клем.

Перше, що спадає на думку при подібному розкладі — розгорнути акумулятор на 180 градусів. Однак це практично завжди не допомагає, оскільки клеми на автомобільних АКБ розміщені не симетрично щодо задньої і передньої сторони. Другий явний вихід із ситуації-нарощування силових проводів. Так також часто роблять, і воно працює. Але дроти необхідні обов’язково відповідного перетину, а варто також пам’ятати про ізоляцію з’єднань.

Щоб не стати учасником описаних Танців з бубном, краще з самого початку звернути власну увагу на полярність, і підібрати акумулятор правильно. Ось короткий алгоритм, як це робиться:

  • Зовнішня сторона АКБ-це та, де наклейка з інформацією, і до якої ближче розміщені клеми.
  • Якщо плюсова Клема при погляді на лицьову сторону розташована у вас зліва — це АКБ прямої полярності.
  • Виходячи з цього, якщо «плюс » з правого боку — це акумулятор зворотної полярності.
  • Подивіться, який варіант з 2-ух допустимих у вас під капотом, і на цьому засновуйте власний вибір.

Обслуговувані акумулятори

Найстаріший тип акумуляторів-це обслуговуються свинцево-сурм’янисті акумулятори. Їх характерною рисою є відкручуються зверху кришечки. Обслуговувані або кажучи інакше розбірні акумулятори дозволяють зробити вибірковий ремонт, маючи доступ всередину. Наприклад, якщо сталося коротке замикання між пластинами, то ви можете виправити цю ситуацію, змінивши поламаний блок пластин. Перевага даного типу акумуляторів-бюджетна ціна. Однак існують звичайно ж і мінуси-суворий контроль рівня електроліту і води. Рівень слід регулярно перевіряти і в разі падіння обов’язково доливати з дистильованою водою. Якщо ви не побачите і в строк не доллєте електроліт, то ваш акумулятор довго не протягне. І ще один важливий недолік-невисокий службовий термін. Буквально через 2 роки ємність акумулятора загубиться до 50%.

Малообслуговувані акумулятори

Малообслуговувані свинцево-малосурьмянисті акумуляторні батареї-це щось усереднене між обслуговуються акумуляторами і необслуговуваними. Цей тип батарей також вимагає особливого обслуговування, проте його обслуговування легше і менш вибагливе, ніж попередній тип. До позитивних якостей віднесемо низьку ціну і високу надійність. Недолік-це контроль за рідинами і їх дозаправка. При цьому типі дозаправка відбувається набагато рідше, ніж у обслуговуваних свинцево-сурм’янистих, але вона все одно необхідна. Вони також не довговічні. Через 3 роки вам доведеться підшукувати собі новий акумулятор. Такий його службовий термін.

Необслуговувані акумулятори

Необслуговувані свинцево-кальцієві акумулятори — найбільш поширені та актуальні на даний момент. В такому випадку не треба регулярно контролювати рідини. Адже в даному типі акумуляторів немає доступу до банків, вони запаяні. Купуючи такий апарат, вам залишається тільки дивитися за зарядом і іноді заряджати протягом років 4-5. До мінусів віднесемо дуже велику ціну. В основному, вони рази в 2 дорожче попередників. Відсутність доступу до банків деякі можуть віднести це до недоліків. Однак це швидше за все ті, хто звик до старих моделей. Для молодих водіїв-це чудовий варіант і дуже актуальний.