Хотілося поділитися власним досвідом із вами на вибір СТО. І далі я напишу ряд статей на тему: Як оцінювати роботи? Як можна домовлятися із сервісним центром? Як відстоювати власні права? Як можна в деяких випадках нагнути СТО? Буду радий вашим коментарям, разом ми зможемо зробити ринок більш цивілізованим.

По-перше, потрібно їхати туди, де дають чудову гарантію на роботу та запчастини. Власне гарантія визначає ступінь рішучості сервісу у власних майстрах та якості застосовуваних деталей. Гарантія повинна бути не менше двох років на роботи та встановлені на сервісі запчастини.

У цей момент багато московських автомобільних сервісів надають гарантію на запчастини 2 роки та 3 роки на кузовні роботи. 2 роки це вимоги, які має право «наполегливо попросити» покупець, прописане в законі про захист прав споживача.

Власний автомобіль вимагає великих витрат не лише на бензин, страховку, паркування, а й на технічне обслуговування та ремонт. Розповідаємо, як правильно підібрати автомобільний сервіс, щоб не більше платити та не робити наново.

Застереження

Не витрачайте гроші і не возіть усі наглядені варіанти на СТО — найімовірніше, частина з них відпаде на перших етапах перевірки.

Не рекомендуємо звертатися до сервісу, який нав’язує продавець. Можливо, він у змові з майстрами сервісної станції. Це не доктрина змови, це висновок, який ґрунтується на справжніх історіях з життя. На превеликий жаль, деякі майстри на СТО згодні підзаробити таким нечесним способом і брешуть про справжні поломки машини.

Якщо ви знайомі з сервісменами, яким довіряєте, домовтеся про перевірку у них. Вони підкажуть, які вузли потребують ремонту або вимагатимуть у найближчому майбутньому. Якщо ж подібних знайомих немає, то скоріше читайте наш матеріал – ми написали його конкретно для цих випадків.

Які бувають автомобільні сервіси

СТО можна розбити на кілька розділів:

Тип автомобільного сервісуПлюсиМінуси
Дилерські техцентриЗбереження заводської гарантії, гарне обладнання, комплексна діагностика всіх електросистем автомобіля та кодування блоків управлінняВелика ціна роботи, застосування тільки незвичайних запасних частин та технічних рідин, не займаються складним ремонтом, воліючи міняти агрегати у зборі
Великі техцентриЗручна клієнтська зона, великий рівень оснащення в технічному плані, можна використовувати неоригінальні запчастини та витратні матеріали, а також придбати б/у деталіМультибрендовість, велика ціна робіт
Клубні послугиОснащені спеціальною діагностичною апаратурою, лояльні ціни, нечасто обманюють та нав’язують марні послуги, можна застосовувати неоригінальні запчастиниСпеціалізуються на певній марці авто
Гаражні майстерніНевисокі ціни, майстри з великим досвідомВідсутність дуже дорогого професійного комп’ютеризованого обладнання. Дуже часто немає стапелю та фарбувальної камери

Показники вибору автомобільного сервісу

Щоб якісно та швидко відремонтувати машину – перевірте чіткі показники вибору. Вони повинні грати роль орієнтиру, щоб не збитися в морі пропозицій.

Критерії гарного вибору автосервісу:

  • Якість, надійність, зручність, комфортність та професіоналізм;
  • Гарантію;
  • Добре і правильно продумане розташування;
  • Гарна система знижок;
  • Поважне відношення;
  • Великий спектр послуг;
  • Швидкість виконання робіт.

Наявність параметрів суттєво спростить вибір. Це допоможе відсікнути велику кількість компаній, якість яких не радує.

На що звернути власну увагу

Безвідповідальний підхід до вибору та акцент На ціну часто змушують любителів автомобілів замість економії більше платити. Погана якість послуг обертається зайвими витратами. Відмінний вибір компанії з ремонту автомобілів вважається запорукою безпечної експлуатації.

Підбираючи автомобільний сервіс, необхідно брати до уваги наступне:

  • Віддавайте перевагу майстерням, що спеціалізуються на ремонтних роботах вашої марки. Вони кожен знає її слабкі та сильні місця;
  • Зберіть інформацію про роботу автомобільного сервісу. Подивіться дуже уважно наявність відгуків;
  • Беріть до уваги рівень сервісу, вартість та підготовку спеціалістів;
  • Перший огляд приміщень та ремонтних майстерень має залишати позитивне враження.

А як зрозуміти, що запропоновані роботи справді потрібні?

Якщо ви самі без досвіду автослюсар, тоді вам доведеться покластися на своє чуття та уважність.

Дуже часто додаткові «непотрібні» послуги пропонують в офіційних сервісах. При цьому вам можуть запропонувати якусь «перевірку кріплення ременів безпеки» навіть наприклад, якщо ви, напевно, знаєте, що проблема в підвісці. Аналогічні ситуації нерідкі й у неофіційних сервісах. Щоб уникнути зайвих витрат, ретельно вивчіть список робіт, попросіть обґрунтувати їхню необхідність. Якщо у вас виникли сумніви щодо якихось опцій, викреслюйте їх із замовлення-наряду. Реальний спосіб позбутися зайвих послуг — у присутності майстра зателефонувати до іншого сервісу та голосно обговорити з ним необхідні роботи та їх ціна. Якщо і це не мало ефекту, значить, найімовірніше, зазначені роботи дійсно потрібні.

У випадку з гаражним сервісом, проблема може бути зворотна. Буває проблематично пояснити майстру, що ремонт справді потрібен, адже на дуже багато проблем він дивиться як на несуттєві та пропонує «поїздити ще», поки дефект не стане очевидним.

Однак, якщо ви приїжджаєте в автомобільний сервіс, з моменту подання заявки у вас буде особистий менеджер, який практично в будь-який час зможе дати незалежну консультацію та дати відповідь на запитання, чи дійсно потрібно «перебирати двигун, щоб відремонтувати демпфер».

Ціна робіт.

Неофіційні сервіси практично завжди виграють у цьому відношенні. Іншими словами дві причини.

По-перше, необхідно пам’ятати про крилату фразу, яку приписують Генрі Форду (засновнику імперії Ford): за один автомобіль людина платить у салоні, за другий – в автомобільному сервісі. Тобто практично на всі сучасні машини в ціну регламентного обслуговування, а також у вартість запасних частин обов’язково входить складова частина додаткового (або недобраного) прибутку від продажу автомобіля. Власне цим можна пояснити різницю в ціні нормогодин і запасних частин у офіційних дилерів та дилерських сервісів.

Друга причина ховається в тому, що багато дилерських мереж іноді укладають різноманітні «елітні» угоди з постачальниками авто. Зокрема, про ексклюзивне представництво марки у певній країні чи регіоні, що створює умови для місцевого монополізму. А це дозволяє диктувати споживачеві власні ціни та умови. Наприклад, обов’язкове для збереження гарантії техобслуговування автотранспортного засобу кожні 10 тисяч км, навіть у тому випадку, якщо сам виробник рекомендує його раз на 20 тисяч км.

Неофіційні автомобільні сервіси позбавлені необхідності добирати прибуток для виробника. Також їм нечасто вдається встановити місцеву монополію на власні послуги.

Куди не потрібно звертатися

Куди і в яких випадках краще не звертатися для ремонту машини:

  • Немає необхідності звертатися до тих організацій, де пропонують домовитися про вартість ремонту. Дуже часто у подібних випадках працівники озвучують завищені цінники та пропонують домовитися про ціну ремонту, тому такі центри краще оминати стороною;
  • Якщо працівники просять залишити техпаспорт на автомобіль. Подібна умова незаконна і не має жодних підстав. Крім того, не відомо, як працівники сервісу можуть скористатися цим документом;
  • Краще не звертатися в ті сервіси, де пропонують виконати роботи з ремонту будь-яких марок автомобілів. В результаті послуга може бути надана не повністю або не дуже якісно;
  • Якщо співробітник автомобільного сервісу починає говорити, що для автомобіля потрібен дорогий ремонт, і в подальшому суми робіт зростатимуть, подібну організацію необхідно також оминати. Дійсно, службовці сервісу виманюють у клієнта додаткові гроші на не завжди потрібні послуги.

Під час вибору автомобільного сервісу корисно також завчасно пошукати інформацію в Інтернеті, ознайомитись з «чорними» списками підприємств. Гарний автомобільний сервіс ніколи не буде дурити своїх клієнтів, виконання робіт буде детально обговорено з господарем автомобіля, а огляд машини завжди проходить у його присутності. Часті клієнти хорошого автомобільного сервісу можуть розраховувати на певні знижки при періодичному обслуговуванні автомобіля.