Типи батарей

З розвитком технологій на ринку з’явилися нові і більш інноваційні моделі цих автомобільних акумуляторів. Тому сьогодні ми познайомимося з декількома різновидами, кожна з яких має свої плюси і мінуси.

Свинцево-кислотні батареї

Це найстаріший тип батарей, який був винайдений ще в кінці 1850-х років. З тих пір ці батареї практично не змінилися. Вони складаються, зокрема, з свинцевого анода, катода з оксиду свинцю і рідкого електроліту, який являє собою розчин сірчаної кислоти. Завдяки досить хорошій довговічності і низькою ціною, це найбільш часто використовувані автомобільні акумулятори. Вони також мають дуже гарну стійкість до глибокого розряду, а перезарядка повністю розрядженого пристрою відновлює його основні параметри. Звичайно, такі дешеві варіанти не вільні від недоліків. Перш за все, існує ризик закислення батареї. Це відбувається через тривале зберігання частково або повністю розрядженого блоку. Підкислення значно знижує параметри і зменшує довговічність продукту.

Свинцево-кислотні батареї діляться на обслуговувані і необслуговувані. Обслуговувані батареї-це класичні варіанти, в яких ми повинні самі контролювати рівень електроліту. При його нестачі слід доповнити втрату дистильованою водою. Ця проблема була вирішена за допомогою необслуговуваних моделей, які практично витіснили з використання акумулятори, що вимагають обслуговування. Завдяки застосуванню герметичного корпусу усунуто явище випаровування електроліту, тому немає необхідності в його доповненні.

Свинцево-кислотні батареї широко використовуються в легкових і вантажних автомобілях, а також мотоциклах і тракторах. Їх властивості дозволяють отримувати високу потужність при великих токах під час запуску транспортних засобів і машин. До речі, якщо зараз в пошуку автомобільного акумулятора, пропонуємо відвідати магазин https://akku.lviv.ua, тут представлений великий асортимент-більше 300 автомобільних акумуляторів.

Гелеві батареї

Це як і раніше свинцево-кислотні батареї, але з тією різницею, що класичний рідкий електроліт був замінений на спеціальний гель. Ця речовина утворюється при змішуванні сірчаної кислоти з кремнеземом. На відміну від звичайних свинцево-кислотних батарей, ці батареї можна встановлювати в різних положеннях, так як вони стійкі до нахилу, вібрації і ударів. Крім того, немає необхідності перевіряти стан гелю, так як він не випаровується і не розтікається. Термін їх служби при експлуатації збільшується приблизно на 25 відсотків. Гелеві батареї можуть безпечно використовуватися більше 12 років і мають найбільшу кількість циклів заряду/розряду. Моделі хорошої якості можуть зберігатися без підзарядки до 9 місяців.

Гелеві батареї ще не знайшли широкого застосування в автомобільній техніці через їх низьку енерговіддачі при високих струмах, особливо при низьких температурах. Це робить їх непридатними для використання в якості стартерних батарей в автомобілях. Винятком є мотоцикли, де необхідні пускові струми набагато нижче. Гелеві батареї часто використовуються в якості допоміжних батарей в караванах і позашляховиках.

Батареї EFB / AFB / ECM

Це інший тип акумуляторів, по суті, модифікована версія свинцево-кислотних батарей. Вони зазвичай позначаються англійськими абревіатурами, наприклад, EFB (Enhanced Flooded Battery), AFB (Advanced Flooded Battery) і ECM (Enhanced Cycling Mat). Це версії зі збільшеним терміном служби. Вони відрізняються від класичних моделей тим, що оснащені великим резервуаром для електроліту і пластинами зі сплаву свинцю, кальцію і олова. Вони також мають двосторонні роздільники з поліетилену і поліефірних мікроволокон.

Батареї EFB/AFB / ECM зазвичай мають в два рази більший циклічний ресурс. Це означає, що їх повинно вистачити на вдвічі більшу кількість запусків двигуна. Це робить їх ідеальними для використання в автомобілях з системами «Старт-Стоп» і автомобілях зі складним електрообладнанням. Їх можна використовувати в якості заміни звичайних батарейок.

Недоліками батарей EFB / AFB / ECM є погана стійкість до глибокого розряду і висока ціна.

AGM акумулятори

Батареї AGM (Absorbent Glass Mat) мають спеціальні сепаратори зі скляних мікроволокон або полімерних волокон, які повністю поглинають електроліт. Це нові батареї, розроблені для автомобілів з системами «Старт-Стоп» і рекуперації енергії. Вони в три рази ефективніше за кількістю запусків двигуна, ніж звичайні батареї. Його перевага полягає також у високій стійкості до ударів і вібрацій. Він не сприйнятливий до втрат енергії або внутрішнього опору.

Батареї AGM чутливі до перезарядки і не переносять високих температур. З цієї причини їх не можна використовувати в якості заміни звичайних акумуляторів, розташованих під капотом поруч з двигуном. Зазвичай вони встановлюються в салоні або багажнику. Їх недоліком також є висока ціна.

Напруга

Напруга — це величина, виражена в вольтах (В). Зазвичай це 12 вольт для батарей легкових автомобілів і до 24 вольт для батарей вантажівок. До речі, варто відзначити, що деякі старовинні автомобілі можуть мати напругу тільки 6 вольт. Ця величина повинна бути достатньою для покриття поточних потреб двигуна і всього електрообладнання автомобіля. Кожен акумулятор має властивість розряджатися з часом. Напруга — це величина, яка може багато розповісти про рівень заряду. Він представлений в таблиці нижче:

Якщо напруга батареї падає нижче 10,60 В, краще відразу прийняти рішення про покупку нової. Варто також пам’ятати, що кожен раз вимірювання рівня напруги проводиться тільки при вимкненому двигуні і не менше ніж через 30 хвилин його бездіяльності. Деякі нові моделі автомобілів оснащені програмним забезпеченням для перевірки напруги через Бортовий комп’ютер. Однак вимірювання може бути неточним, тому рекомендується використовувати вольтметр.

Потужність

Ємність-це, безумовно, найважливіший для нас параметр батареї. Це значення вказується в ампер-годинах (Ач). Однак важливо, що сама по собі потужність не є вирішальним фактором. Нам не потрібна батарея з високою вартістю для автомобіля, коли енергоспоживання транспортного засобу буде набагато нижче. Як правило, ми повинні знайти вартість, надану нам виробником автомобіля. Між акумулятором і генератором існує надзвичайно важливий взаємозв’язок. Адже останній впливає на зарядку акумулятора. Тому виробники автомобілів вибирають генератори змінного струму для конкретних акумуляторів. Якщо вони несумісні, акумулятор буде залишатися недозарядженим весь час, поки його ємність буде вище. Отже, для виходу з ладу акумулятора не буде потрібно багато часу.

На думку деяких експертів, для автомобіля можна вибрати модель з ємністю, приблизно на 10 відсотків перевищує рекомендоване значення. Однак для коротких поїздок це не підходить. Крім того, велика ємність вимагає більш тривалої зарядки акумулятора. У крайніх випадках це може зайняти навіть кілька годин, яких у нас зазвичай не буває.