Site icon ФОКУС

Dishonored 3: Чи буде гра і коли вийде?

Якщо ви хочете побачити продовження палацових інтриг у стимпанківській версії вікторіанської Англії, ми розповімо вам, чи варто чекати на нову частину Dishonored.

Що б ви не думали про цей тайтл, він допоміг Arkane Studios прославитися. Практично за одну ніч маленька французька студія перетворилася на розробника, за яким варто спостерігати, а стелс-екшн від першої особи Dishonored підкорив серця геймерів та привернув увагу всього світу. Телепортація, безшумне усунення мети та зникнення в темряві — цей стиль геймплею ніколи не застаріє, тому багато фанати з нетерпінням чекають на третю частину.

На жаль, після стрімкого старту, в особі двох культових ігор із кількома DLC, серія забуксувала, а Arkane зайнялася розробкою інших проектів.

Тим часом, Bethesda, яка видає ігри студії, була куплена Microsoft, що призвело до того, що інтелектуальна власність Arkane опинилася у свого роду підвішеному стані. У зв’язку з цим виникає два резонні питання: чи варто знову робити традиційну мультиплатформенну гру, якщо вона врешті-решт стане ексклюзивом однієї платформи, і чи побачимо ми колись Dishonored 3?

ІСТОРІЯ СЕРІЇ DISHONORED

Dishonored стала першою грою від Arkane, виданої Bethesda, після того, як медіакомпанія ZeniMax Media купила студію у 2010 році. До цього французькі розробники були особливо відомі, які найуспішнішими роботами були Arx Fatalis і Dark Messiah of Might & Magic.

Заради справедливості слід зазначити, що зосередженість Dark Messiah на сильних заклинаннях і паркурі призвела до створення формули, що сформувала фірмовий відомий почерк Arkane, але до виходу Dishonored їх твори вважалися нішевими. Тим не менш, Bethesda розглянули в них потенціал, доручивши їм розробку нового стелс-екшену в стилі стимпанк.

За сюжетом ви граєте за Корво Аттано, колишнього охоронця правительки міста Дануолл, звинуваченого в її вбивстві. Після того, як його відвідав таємничий незнайомець, що називає себе Чужим, Корво отримує надприродні здібності, які він використовує, щоб помститися тим, хто завдав зло як йому, так і всьому народу Дануолла, а також намагається врятувати Емілі – дочку імператриці.

Для виконання своєї місії вам доведеться потай переміщатися туманним, брудним, заполоненим щурами стимпанківському місту, використовуючи магічні здібності, щоб дістатися до призвідників цієї змови.

Розробники з Arkane хотіли особливо наголосити на здібностях, якими зможе керувати гравець, тому рівні були спроектовані з урахуванням можливих комбінацій усіх навичок та умінь персонажа. Використання подвійного стрибка з телепортом означало, що гравці могли отримати доступ до нових областей, за допомогою яких можна було знаходити нові маршрути, відкриваючи більше можливостей більш винахідливого проходження. Однак, якщо вам більше до вподоби влаштовувати криваву різанину і творити повний хаос, Dishonored дозволяла проходити себе і в такому стилі.

У розмові з виданням Penny Arcade Report креативний директор проекту Рафаель Колантоніо розповів про рішення дати можливість гравцям використовувати інструменти, що є в їхньому розпорядженні, так, як вони вважають за потрібне:

«Дозволити гравцям трохи зламати гру, і я маю на увазі такі речі, як пошук короткого шляху та можливостей, про які ми навіть не здогадувалися… в межах розумного, ось що важливо. У центрі пісочниці — місія сама по собі, і не має значення, як ти її виконуєш».

Однак використання безлічі потужних здібностей, ймовірно, зробило б персонажа занадто сильним, і Arkane прагнули не допустити того, щоб проходження Dishonored було надто легким. Під час розмови з виданням Joystiq Колантоніо сказав:

«Для нас питання правильного підходу до дизайну гри стало парадоксальним, тому що ми хотіли дати вам дуже сильні здібності та зробити по-справжньому крутим, але водночас не хотіли, щоб гра була надто простою. Так що потрібно деякий час, щоб зробити всі компоненти правильно, і деякі з них довелося змінювати. У кожної здібності є тривалість, вартість мани і деякі інші властивості, що налаштовуються. Тому, навіть якщо здатність неймовірно потужна, можна трохи обмежити її, сказавши: «Ну, нехай вона триває лише три секунди».

Dishonored привернула увагу публіки своїм підходом до того, як реагує світ на ваш стиль гри. Якби ви вирішили пройти гру, будучи пацифістом, вбиваючи тільки в крайньому випадку (або взагалі нікого, якщо ви досить хороші), світ залишився б у стані низького хаосу.

Однак, якщо ви рубаєте всіх без розбору, світ порине в повний хаос, через що чумні щури заполонять вулиці, а один персонаж навіть зрадить вас наприкінці, зненавидівши монстра, на якого ви перетворилися.

Це був задум Колантоніо та Харві Сміта, керівників проекту та співавторів сценарію, які вирішили, що після масових вбивств Корво просто не могли б вважати героєм. В інтерв’ю Kotaku своє рішення вони пояснили боротьбою з усталеними в ігровій індустрії нелогічними та аморальними кліше:

«Всі просто хочуть, щоб у відеоіграх нам казали, що ми класні, хоч би що ми робили. Якщо ти всіх вбиваєш – жінок, старих, жебраків, ти все одно молодець, ось тобі медаль, ти герой! Ми вирішили, що це звучить дико. Не відповідає нашим цінностям, це відповідає тому, як влаштований світ, це відповідає навіть тому, як влаштований вигадка. Уявіть собі роман, у якому хлопець прокидається вранці, вбиває всіх у домі, виходить на вулицю, вбиває всіх дорогою на роботу, вбиває всіх в офісі, а потім наприкінці є сцена, де йому дають медаль, нарікають героєм і якимось. чином звеличують. Це не має жодного сенсу. Ми хотіли, щоб ви могли самовиражатися у грі, але щоб світ реагував на це хоч якось».

ВИХІД ПЕРШОЇ ЧАСТИНИ

Dishonored вийшла у жовтні 2012 року на ПК, PS3 та Xbox 360 і стала хітом, оскільки критикам сподобався ігровий процес та цікаві стелс-механіки.

Унікальна можливість використовувати надздібності для ефективного потайного проходження призвела до того, що Dishonored отримала 91 бал на Metacritic, незважаючи на те, що історія не всім припала до душі. Що стосується продажів, то Dishonored в кінцевому підсумку займе дев’яте місце серед нових тайтлів десятиліття, що продаються, що, безумовно, є вражаючим досягненням.

Згодом гра отримала кілька DLC, у тому числі Dunwall City Trials – режим випробувань, який дозволяв гравцям відточити свою майстерність. Також було випущено сюжетну кампанію з двох частин, The Knife of Dunwall та The Brigmore Witches, присвячену одному з антагоністів Дауду, де нам представили нові гаджети та здібності. Все вищезгадане стане частиною Definitive Edition – перевидання для PS4 і Xbox One, випущеного перед виходом сиквела.

ВИХІД ДРУГОЇ ЧАСТИНИ

Дія Dishonored 2, що вийшла на ПК, PS4 і Xbox One у листопаді 2016 року, відбувається через 15 років після подій оригінальної гри.

Тут гравцям надається право обрати Емілі або Корво для подальшої боротьби з новою загрозою престолу Дануолла. Як і в першій грі, ваші дії мають наслідки, оскільки масові вбивства призводять до підвищення хаосу. Однак було додано нову особливість, оскільки NPC стали або дружніми, або винними, або ворожими. Завдання шкоди дружньому персонажу призводить до збільшення хаосу, тоді як сутички з вороже настроєними городянами практично не вплинуть на загальну ситуацію.

Продовження першої гри не було в планах Arkane, тому що в той час студія працювала над Prey. Відділ Arkane Lyon значною мірою відповідав за Dishonored 2, тоді як підрозділ Arkane Austin виконував обов’язки з розробки Prey. Гра була створена на Void Engine, який заснований на id Tech 6, але розробники відзначають, що близько 70% двигуна було переписано.

Dishonored 2 дуже сподобалася критикам і отримала 88 балів на Metacritic. Знову ж таки, сюжет не вважався головним плюсом, але рецензентам сподобався той факт, що сіквел став більш масштабним та амбітним, з новими механіками та здібностями, які лише посилили враження від гри. Однак, судячи з британських чартів, фізичні копії Dishonored 2 продавалися гірше порівняно з першою частиною, а другого тижня продажів показники впали ще сильніше.

ЩО СТАЛОСЯ ІЗ СЕРІЄЮ DISHONORED?

Dishonored – досить скромна серія, яка все ніяк не може перетворитися на трилогію, хоч і породила ще один проект у вигляді доповнення Death of the Outsider. За сюжетом ви збираєтеся вбити Чужого, але замість того, щоб зробити це в компанії Емілі або Корво, ви граєте за Біллі Лерк, найману вбивцю, яка прагне возз’єднатися зі своїм старим наставником Даудом. Разом вони планують поборотися із надприродною істотою.

У якомусь сенсі в Death of the Outsider ще вільніший геймплей, що дозволяє гравцям по-справжньому сіяти анархію у світі Dishonored. Система хаосу, яка постійно тиснула на гравця в перших двох частинах, тут повністю відсутня, а всі надприродні здібності доступні з самого початку, що дозволяє по-справжньому зануритися в суть ігрового процесу через кілька годин прокачування персонажа.

Хоча Death of the Outsider могла здатися спробою нажитися на успіх Dishonored, насправді її вихід планувався протягом тривалого часу. Харві Сміт в інтерв’ю GameSpot докладно описує, що була основною ідеєю, яка зародилася ще на ранніх етапах розробки Dishonored 2:

«У нас було багато дискусій з приводу DLC, яке тепер є окремим доповненням, воно може стати для когось першим знайомством з історією Dishonored. На початку розробки Dishonored 2, п’ять років тому, я запропонував дати можливість гравцям вирушити до Пустоти і дозволити їм вирішувати – убити Чужого чи ні. Коли D2 була завершена, ми почали більше думати про те, що могли б зробити, і завжди поверталися до Біллі Лерк. Я просто обожнюю Біллі Лерк і хотів подивитися, що ми можемо з нею зробити».

Однак ще до запуску Death of the Outsider позиціонувалась як фінал нинішньої ери Dishonored, а всі майбутні ігри мали бути зосереджені на новому наборі персонажів та здібностей. Мабуть, найкраще цю ідею сформулював провідний гейм-дизайнер Крістоф Кар’є в інтерв’ю IGN, який описав, що Dishonored означала для команди розробників протягом усього життєвого циклу серії та яке майбутнє чекає на Arkane:

«Dishonored зайняла понад 8 років нашого життя. То справді був величезний період. Дехто з нас за цей час одружився, завів дітей. Я думаю, ми хочемо поекспериментувати з деякими речами, зберігаючи при цьому наші цінності, те, що є головним, створюючи складні та цікаві багатошарові ігри, які дозволяють грати так, як ви хочете. Ми могли б спрямовувати нашу фантазію в один бік або в інший, переміщувати повзунки. Є й інші області геймдизайну, оповідальний дизайн, який я хотів би вивчити. І це буде весело. У нас в Arkane чудова команда. Ми не хочемо бути стриманими і говорити, що це рамки, в яких ми повинні працювати і робити теж ще 10 років. Але ми Arkane, ми залишимося Arkane».

Death of the Outsider отримала чудові відгуки, заробивши аж 84 бали на Metacritic. Деякі вважали, що це просто трохи розбавлений Dishonored, посилаючись як приклад на відсутність системи хаосу, але багато хто погодився, що це ще одна прекрасна демонстрація значущості Arkane для жанру екшн-ігор та іммерсів симів.

На жаль, комерційні показники цього доповнення були дещо розчаровуючими. Важко отримати точні дані про продажі, хоча, на загальну думку, Death of the Outsider провалилася з фінансової точки зору. Враховуючи, що продаж Dishonored 2 вже помітно знизився в порівнянні з першою частиною, цілком логічно, що гра, яка випливає безпосередньо з подій сіквела, викликала ще менший інтерес у публіки.

ЧИ ВАРТО ЧЕКАТИ НА DISHONORED 3?

За минулі роки студія Arkane дала зрозуміти, що серія Dishonored все ще має потенціал, і що, хоча початкова сюжетна лінія за участю Емілі і Корво добігла кінця, розробники мають можливість повернутися до франшизи в тій чи іншій формі в майбутньому. Однак питання у тому, чи окупить Dishonored 3 вкладення Arkane, а головне Microsoft.

З якоїсь причини Arkane стала синонімом якості, навіть якщо здається, що роботи студії не отримують тієї комерційної віддачі, на яку вони заслуговують. Найбільш яскравим прикладом є Prey, яка вважається однією з найкращих ігор 2017 року і номінована на численні нагороди, яка не досягла рекордних показників продажів у Великій Британії, пропустивши вперед Mario Kart 8 Deluxe для портативної консолі Switch.

Продажі впали на 60% порівняно з Dishonored 2, і це справді лякаючі цифри для інвесторів. Рішення притримати роздачу копій для оглядів досі випуску також могло вплинути на різке падіння продажів. Через тиждень Prey зайняла перше місце в британських чартах, ймовірно, завдяки відгукам і сарафанному радіо, і тепер вона вважається діамантом в портфоліо Arkane, але в цілому продажі не були вражаючими.

У документальному фільмі NoСlip, присвяченому розробці Arkane і Prey, досить великий епізод розповідає про те, як одному з дизайнерів знадобилося шість місяців, щоб ефективно запрограмувати ліфт для роботи в 30-секундному сегменті гри.

Іммерсивні симулятори, подібні до тих, які Arkane розробляла протягом багатьох років, вимагають інвестицій сил і часу, щоб стати шедеврами, якими вони і є. Але, за такої невеликої фінансової віддачі, чи варто робити такі ігри, як Dishonored 3, сьогодні?

Можливо, саме тому Arkane прагне більш насиченого екшену у своїх пізніх роботах. Deathloop бере самобутній стиль і простір для дослідження з Dishonored і перетворює все це на динамічний шутер з механікою тимчасової петлі. Все, що відбувається на екрані, як і раніше, просякнуте фірмовою винахідливістю Arkane, але зміна акцентів сильно впадає в око. Подібний розудалий шутер легше продати, ніж «стелс-екшн, в якому насправді вбивство погано».

Є також майбутній Redfall, ексклюзивний для Xbox кооперативний шутер, в якому гравці використовують унікальні здібності одного з чотирьох вибраних персонажів, щоб звільнити місто від нежиті.

Різні здібності повинні надати Redfall фірмовий колорит, але кооперативний режим здається чимось привабливішим для широкої аудиторії. Це все ще “ігри не для всіх”: значно легше переконати когось купити гру, коли в ній є мультиплеєр.

Що стосується Redfall, придбання Microsoft компанії Bethesda, а відтак і Arkane залишає розробників у певному стані невизначеності.

Якщо студія і повернеться до Dishonored, можна сміливо припустити, що кінцева гра буде ексклюзивом для Xbox, але оскільки оригінальна серія була мультиплатформенною, багато фанати перших частин залишилися б осторонь. Втім, Bethesda, схоже, не надто переймається цим у випадку з The Elder Scrolls VI, так що тут цього чекати теж не варто.

Можливо вас зацікавить Історія серії The Elder Scrolls – від початку до Довакіна

На додачу, слабких продажів серії Dishonored в цілому може бути достатньо, щоб геть-чисто відбити бажання у Microsoft фінансувати розробку третьої частини, а якщо вони і підуть на це, то, швидше за все з обов’язковою вимогою додати в гру можливість кооперативного проходження або розраховані на багато користувачів елементи. Внаслідок цього вийде так звана «гра-сервіс», яка підтримуватиме інтерес гравців ще довго після завершення кампанії.

Очевидно, що Arkane неймовірно любить серію Dishonored, оскільки ви можете побачити її вплив сьогодні в Deathloop і ви, ймовірно, помітите інші знайомі елементи в майбутніх іграх, таких як Redfall. Незважаючи на те, що офіційно Емілі та Корво закінчили свій шлях і з честю пішли на спокій, є невеликий шанс, що в майбутньому ми знову зустрінемося з цим сімейним підрядом невловимих месників із надприродними здібностями в Dishonored 3

Exit mobile version