Site icon ФОКУС

Огляд FIFA 23 – найкраща футбольна гра у світі

27 вересня 2022 року відбувся реліз FIFA 23 – останньої «Фіфи» від Electronic Arts. Надалі компанія продовжуватиме випускати футбольні симулятори під власним брендом EA Sports FC. Фінальним акордом ж обіцяли випустити найбільшу FIFA в історії, переробити безліч механік і доопрацювати режими, що застоялися.

Минулого матеріалу ми поділилися враженнями від геймплею та варіативності налаштувань. Сьогодні ми розповімо більше про режими кар’єри та Ultimate Team, а також зробимо фінальні висновки про ігровий процес та поміркуємо про майбутнє гри.

Геймплей викликає питання

Як виявилось, перші враження від геймплею не були оманливими — захисники у FIFA 23 справді представляють грізну силу для будь-якого нападника. Очевидно, план EA був такий: послабити автоматичні відбори у фуллбеків, посиливши їх за грамотному управлінні гравцем.

Тим часом розробники планували покращити воротарів, проте ті почали пропускати значно більше безглуздих голів з будь-яких позицій. Також серйозно постраждали нападники: різкі зміни напряму та спритний дриблінг пішли в минуле через сильну інерцію. Тому в атаці загубилося відчуття контролю над ситуацією, а обіграші віч-на-віч стали великою рідкістю. Приємним нововведенням для атаки стали гарматні удари – при їх виконанні камера наближається до гравця, демонструючи потужний постріл у всіх подробицях.

Всі негативні моменти EA Sports напевно виправить патчами – у FIFA 22 автори серйозно змінили баланс сил на полі через кілька тижнів після виходу гри. До того ж геймплей все ж таки радує своєю неквапливістю, суворою боротьбою за м’яч і зіткненнями — завдяки технології HyperMotion 2. Завдяки їй гравці відчуваються дійсно по-різному, а командні взаємодії топових клубів на кшталт «Манчестер Сіті» та «Баварії» виглядають ще реалістичніше.

Цього року EA повністю переробила систему штрафних ударів. Якщо раніше потрібно було цілитись за допомогою невеликого гуртка у ворота, то тепер гравцю показують лише потенційну траєкторію польоту м’яча. Найцікавіше, що вдарити по круглому можна з будь-якої сторони: від цього залежить потужність та ступінь закрутки м’яча. Після релізу гри на YouTube, напевно, з’являться неймовірні виконання штрафних ударів у стилі Роберто Карлоса та Кріштіану Роналду — нова механіка орієнтована на експерименти та удачу.

Режим кар’єри покращав, але все ще не ідеальний

У своїй рекламній кампанії EA не раз згадувала сильно допрацьовані режими кар’єри у FIFA 23 . Обіцяли додати безліч роликів за тренера, покращити штучний інтелект для трансферної політики ботів та дати можливість зіграти за популярного менеджера на кшталт Юргена Клоппа та Карло Анчелотті.

І свої обіцянки компанія здебільшого дотримала. Зіграти у FIFA 23 можна практично за будь-кого, включаючи Теда Лассо з однойменного серіалу. Крім того, EA записала безліч невеликих роликів до знакових подій у клубі — будь то придбання ключових футболістів чи післяматчеві інтерв’ю. Також тренер тепер відповідає, зокрема, і за розклад тренувань команди. Але тут треба бути обережним і акуратно балансувати відпочинок із фізичним навантаженням, інакше на важливий матч колектив вийде знесиленим або, навпаки, надто відпочилим, тобто без ігрового тонусу.

Але найбільше змін відбулося у кар’єрі за гравця. Цього року EA вирішила наблизити режим до культового “Стань легендою” з Pro Evolution Soccer. Окрім матчів, гравець тепер бере участь у різноманітних заходах, включаючи командні вечірки, ведення соцмереж та коментарі журналістам. Залежно від обраних реплік футболісту нараховують очки з трьох категорій: одинак, стрижень та маестро. А вони, у свою чергу, посилюють характеристики гравця, тому тут EA вдалося досить органічно вплести життя за межами стадіону в ігровий процес. А зарплату відтепер можна витрачати на все, що завгодно: від покупок надувного басейну до справжніх інвестицій.

Важливим нововведенням стала можливість відігравати лише яскраві моменти матчу. Тепер можна не грати весь поєдинок, а взяти участь лише у небезпечних атаках своєї команди. В результаті гри проходять лише за пару хвилин — дуже зручно, коли немає ні сили, ні часу грати весь матч.

Однак і тут є нюанс: не всі моменти по-справжньому небезпечні, а іноді гра створює аж надто нереалістичні ситуації, коли центральний захисник у момент виходу віч-на-віч чомусь опиняється десь у районі кутового прапорця. Але здебільшого режим працює коректно, тому він ідеально підійде для гри з аутсайдерами, якщо не хочеться ризикувати зі швидким розрахунком матчу.

Ultimate Team став набагато цікавішим

Найпопулярніший режим у FIFA цього року зазнав найсерйозніших змін аж із FIFA 16. EA Sports повністю переробила систему зіграності між гравцями — тепер будувати команду можна без огляду на зв’язки гравців за позиціями. Натомість достатньо того, що вони знаходяться в одній команді. При цьому навіть якщо у футболіста «нульова» зіграність він все одно виступає на своєму звичайному рівні, але позбавляється посилених характеристик.

Крім того, EA переробила зміну позицій. Якщо раніше опорних півзахисників крок за кроком можна було переробити на нападників і навпаки, то тепер у кожного гравця з’явилися додаткові формації. Наприклад, Маркус Рашфорд може зіграти як гравця, що атакує, на лівому фланзі, так і центрального нападника — вибір за вами.

У Ultimate Team з’явився новий міні-режим під назвою “FUT-моменти”. Це набір невеликих випробувань, за які користувач одержує спеціальні зіркові нагороди, на які можна буде відкрити набори з футболістами. У списку челенджів — невеликі фрагменти матчів, які дуже схожі на яскраві моменти з режиму кар’єри. Однак їх значно більше, і складність їх поступово наростає: від звичайних точних передач до голів з далеких дистанцій. У EA вийшов, мабуть, один із найцікавіших міні-режимів у Ultimate Team – головне, щоб він поповнювався унікальними ситуаціями та продовжував розповідати історію популярних футболістів за допомогою інтерактиву.

Приємним нововведенням став кросплей між ПК, Xbox Series і PlayStation 5. Гравці на різних платформах тепер можуть грати разом — матчі вантажаться так швидко, що склад суперника тепер можна побачити хіба що в передматчевій заставці, яку геймери завжди пропускають. Крім того, EA об’єднала трансферні ринки на консолях і Stadia, проте ПК-гравці тут залишилися без роботи і задовольняються дорожчими футболістами.

Заключення

На відміну від минулої частини серії, FIFA 23 важко назвати справжнім проривом. EA продовжує поступово покращувати головний спортивний симулятор на планеті, доопрацьовуючи режими та переробляючи механіки. Однак новинка страждає від геймплейних проблем, яких не було у FIFA 22. До того ж далеко не всім сподобаються повільний ігровий процес та нова механіка штрафних ударів.

Однак через кілька великих оновлень все може перевернутися з ніг на голову, тому не варто загадувати наперед. Точно ясно одне: це чудовий симулятор футболу, в якому геймери по всьому світу проведуть не одну сотню годинника.

Сподобалось:
Не сподобалося:
Exit mobile version