
Зміст
Написання курсової роботи вимагає від студента виконати чимало формальних і обов’язкових правил, щоб продемонструвати рівень знань як в теорії, так і в практичних питаннях. Порушення формальних вимог, оформлення впливає на оцінювання, а це, зазвичай означає і здобуття чи відмову у позитивній оцінці за курс університетської дисципліни.
Розглянемо як уникнути типових помилок під час написання курсових робіт
Титульний аркуш, шрифт і поля – це важливо!
Для оформлення робіт найчастіше використовують відомий усім стандарт ДСТУ 3008:2015, який регулює питання оформлення звітності в документації наукової і технічної спрямованості. З використанням таких вимог кафедри розробляють спеціальні методичні вимоги, де або дублюють вимоги стандарту або коригують їх відповідно до традиційних вимог до студентських робіт конкретного університету. Структура роботи має включати обов’язкове розташування у певному порядку конкретних елементів роботи:
- титульний аркуш;
- завдання;
- зміст;
- вступ;
- основна частина з розділами й дрібнішими частинами роботи та інше.
В більшості випадків поширеною помилкою є невиконання вимог щодо обсягу вступу чи висновку або невиконання встановленого порядку розподілу розділів основної частини. Бажано уважно вичитувати вказані у методичних рекомендаціях вимоги, а за потреби – уточнювати у наукового керівника згадані вимоги.
Неграмотне оформлення тексту
Стандарт вимагає оформлення тексту курсової роботи традиційним та відомим кожному студенту шрифтом Times New Roman у розмірі 14 пунктів.
Поля і міжрядковий інтервал: конкретні вимоги
Не завжди виконується ще одна важлива вимога – використання міжрядкового інтервалу – 1,5, що має встановлюватись зазвичай не автоматично, а вручну. В більшості випадків також треба встановити вручну поля:
- ліве — 30 мм;
- праве — 10 мм;
- верхнє та нижнє — по 20 мм.
Неточне виконання цих вимог деформує обсяг роботи та може вплинути на оцінку, адже вказує на неакуратність щодо виконання вимог до написання курсової роботи.
Помилки в посиланнях на джерела
Посилання на джерела в роботі складаються за вимогами згаданих методичних рекомендацій, де можуть посилатись на інший стандарт, що використовується для оформлення наукових і студентських робіт:
- посилання в тексті вказують в дужках квадратної форми із зазначенням номера джерела і сторінки – через кому;
- список літератури вказується за вимогами ДСТУ 8302:2015, в алфавітному порядку;
- ілюстрації, інші додаткові дані – таблиці, формули, графіки нумеруються в межах розділів і обов’язково мають підпис, зазвичай внизу.
Некоректне оформлення титульного аркуша, змісту, полів, міжрядкових інтервалів, посилань та інших технічних параметрів роботи може призвести до заниження оцінки. В деяких випадках, такі помилки стануть на заваді взагалі схвалення роботи. Тому варто уважно ще раз прочитати методичні рекомендації або звернутися до спеціалістів за допомогою в упорядкуванні згаданих технічних вимог.