Несправність автомобіля часто пов’язана з двигуном. Через це він може не заводитися. У сучасному транспорті встановлено датчики, які підкажуть, де і з чим виникли проблеми в автомобілі. Фахівці з автотранспорту Дастон Мейнс і Джейсон Шакелфорд підказали, чому не заводиться машина і як усунути несправність.

Чому не заводиться машина? Автомобіль може не завестися з таких причин: розряджений акумулятор, несправний стартер або соленоїд, поломка генератора, старі або залиті свічки запалювання, зламаний паливний насос, відсутність палива, блокування системою безпеки.

Розрядився акумулятор

Чому машина не заводиться з ключа? Розряджена батарея — найпоширеніша причина, через яку не заводиться автомобіль. Частішає така ситуація з приходом зими.

Існує низка причин, через які сідає акумулятор:

  • залишені увімкненими фари;
  • зношений акумулятор;
  • контакти погано прилягають;
  • вплив сильних морозів.

Дастон Мейнс рекомендує прислухатися до машини, коли намагаєтеся її завести:

  • Якщо вона взагалі не видає жодних звуків, це може бути звичайний розряд батареї.
  • Якщо чуєте клацання, це може бути пов’язано з тим, що стартер намагається працювати, але йому не вистачає потужності.
  • Якщо двигун крутиться, але не запускається, найімовірніше, проблема не в акумуляторі.

Щоб усунути проблему, дійте так:

  1. Відкрийте капот автомобіля та огляньте з’єднання від акумулятора до двигуна. Обидві клеми (позитивна і негативна) повинні мати чисті металеві з’єднання для достатньої передачі електрики. Переконайтеся, що обидва кабелі під’єднані, а на клемах відсутнє забруднення або окислення.
  2. Використовуйте металеву щітку, щоб очистити заіржавілі клеми акумулятора. Переконайтеся, що кабелі щільно прилягають до клем, їх не можна ворушити або стягувати з акумулятора під час перевірки.
  3. Перевірте батарею. Використовуйте вольтметр, щоб перевірити напругу в акумуляторі. Увімкніть прилад і доторкніться позитивним (червоним) проводом до позитивної клеми акумулятора, потім негативним проводом до негативної клеми. Якщо акумулятор повністю заряджений, напруга має становити від 12,4 до 12,7 вольт. За інших показників зарядіть акумулятор зарядним пристроєм. Якщо батарея не тримає заряд, замініть її і спробуйте знову завести автомобіль.
  4. Заведіть машину від іншого автомобіля. З’єднайте дві батареї за допомогою сполучних кабелів, переконавшись, що червоний кабель під’єднано до позитивних клем, а чорний — до негативних. Обов’язково підключіть плюс до плюса, а мінус до мінуса, інакше можете серйозно пошкодити автомобіль.

У деяких двигунах відразу після акумулятора є головний запобіжник, який лопне, якщо випадково переплутаєте кабелі. У такому разі доведеться тільки замінити запобіжник.

Несправний стартер або соленоїд

Якщо акумулятор справний і заряджений, а автомобіль не запускається, можливо, проблема зі стартером або соленоїдом. Джейсон Шакелфорд написав, як перевірити соленоїд стартера:

  1. Відкрийте капот автомобіля.
  2. Знайдіть стартер. Він має циліндричну форму з прикріпленим до нього циліндром меншого розміру. Провід має йти напряму від плюсової клеми акумулятора до стартера.
  3. Менший циліндр, прикріплений до верхньої або бічної частини стартера — це його соленоїд, простий електричний механізм.
  4. Попросіть когось повернути ключ у замку запалювання, прислухайтеся. Якщо почуєте клацання під час спрацьовування соленоїда стартера — соленоїд робочий. Якщо нічого не чути — соленоїд стартера не працює.
  5. Під’єднайте контрольний інструмент з лампочкою до вихідної клеми соленоїда. На його лицьовому боці стирчать дві маленькі клеми. Одна з них — плюс 12 вольт (зверху) — з’єднана з акумулятором.
  6. Заземліть чорний дріт від контрольного інструменту (чистий метал). Якщо індикатор спалахує, коли інструмент торкається верхньої клеми соленоїда стартера, значить до соленоїда стартера надходить електрика.
  7. Переключіть червоний дріт на нижню клему соленоїда. На ній має бути живлення тільки під час запуску автомобіля.
  8. Попросіть когось увімкнути запалювання. Якщо контрольна лампа загоряється, соленоїд справний і передає живлення від акумулятора до стартера. Якщо індикатор не загоряється, це означає, що соленоїд несправний і підлягає заміні. Якщо стартер не вмикається, хоча лампочка горить, може знадобитися заміна самого стартера.

Стартер переважно виходить з ладу в таких випадках:

  • заводський брак;
  • неправильна експлуатація автотранспорту;
  • потрапляння рідини на автомийці;
  • тривале утримання ключа в положенні «старт».

Якщо підозрюєте поломку стартера або соленоїда стартера, зверніться до сервісного центру. Спеціаліст виконає ремонт або заміну неробочого агрегату.

Генератор вийшов з ладу

Джейк Россен пише, якщо можете завести автомобіль, але він глухне, бачите, що внутрішнє освітлення спочатку яскраве, а потім тьмяніє, винуватцем може бути генератор. На приладовій панелі може загорітися символ акумулятора або з’явитися запах гару, оскільки генератор працює з ременями.

Через генератор, що вийшов з ладу, акумулятор не може нормально заряджатися, тому не в змозі видавати номінальний струм. Про несправний генератор або ремінь приводу сигналізує відповідний індикатор. Але лампочка не завжди загоряється, коли машина функціонує, хоч і не дуже добре. Стартер повільно запускається, фари тьмяно горять — усе це свідчить про поганий стан генератора.

Часто проблема криється в зношеному ремені, який може провиснути, тріснути або порватися. Його потрібно перевірити і за необхідності замінити. Швидкого рішення немає. Потрібно, щоб авто подивився фахівець.

Несправності пристроїв запалювання і подачі палива

Що робити, якщо стартер крутить, а машина не заводиться? Проблема може бути в несправній проводці або згорілих запобіжниках. Їх необхідно замінити. Таке ще трапляється через низький заряд акумулятора і поганий стан клем. У цьому разі зарядіть акумулятор, почистіть клеми.

Ось ще причини, через які не заводиться машина:

  1. Старі або залиті свічки запалювання. Замініть їх. За техрегламентом їх вистачає на 100000-160000 км.
  2. Брудні повітряні та масляні фільтри. Їх потрібно змінити.
  3. Зламаний паливний насос. Про поломку свідчить нехарактерний звук з-під капота в момент спроби завести двигун. Зазначимо, що машина може завестися, але з великими труднощами, тому потрібно звернутися по допомогу в сервісний центр.
  4. Відсутність палива. Перевірте стан паливного бака.
  5. Система безпеки. Протиугінна система блокує кермо. Через збої вона не завжди працює коректно. Коли власник вставляє ключ, замок запалювання клинить. Щоб завести транспорт, спробуйте покрутити кермо вправо-вліво і одночасно запустити двигун.

Чому не заводиться машина-автомат? З нею можуть трапитися ті самі проблеми (розряджений акумулятор, несправний стартер або соленоїд, поломка генератора, несправні свічки запалювання або паливний насос, відсутність пального, блокування системою безпеки), що і з автомобілем з механічною коробкою передач. Іноді може окислитися контакт блокування запуску двигуна або АКПП блокує запуск двигуна.

При виникненні будь-яких проблем з автомобілем, діагностику та ремонт краще довірити майстру. За відсутності належних знань і досвіду втручання в конструкцію двигуна та інших систем транспорту може погіршити становище.