Спочатку розберемося, в чому різниця між порталом і сайтом? Традиційний корпоративний сайт, як правило, існує окремо від самої компанії і не є повсякденним робочим інструментом співробітників, тоді як портал міцно інтегрований в інформаційну систему компанії, включає в себе різні бізнес-додатки, володіє розвиненою системою авторизації і розмежування прав доступу.

Корпоративні портали відносяться до категорії B2E (Bussiness To Employee), докладніше на https://optimize.kiev.ua/business/. Це позначає взаємодія компанії з співробітниками. Рішення, спрямовані на поліпшення доступу та обробки структурованої або неструктурованої інформації позначають як EIP (enterprise information portals – корпоративні інформаційні портали). Вони дозволяють організувати бізнес-процеси, налагодити документообіг, зберігання даних, їх обробку.Створення простого сайту може дозволити собі кожен, у кого в штаті є більш-менш грамотний технічний фахівець. Настроюється комп’ютер під керуванням, наприклад, Linux, встановлюється MySQL або Postgress, Аpache, PHP, готові форуми, новинні стрічки, відправка SMS, «грабилка» ресурсів, і простенький сайт готовий.

Складніше йде справа з корпоративним порталом. На Заході найбільш перспективним вважається рішення, пов’язане з ERP-системами, причому бажання виходить від того ж розробника. У нас, навпаки, за малої на сьогоднішній день поширеності erp-систем, переважає протилежний рух – від порталу до інформаційних систем підприємства. Однак необхідно чітко розуміти, що не можна змішувати поняття ERP і корпоративного порталу. Впровадження корпоративного порталу не може замінити традиційні системи автоматизації, такі як ERP. Ресурс найбільш ефективно буде функціонувати в поєднанні з іншими системами автоматизації на підприємстві. По суті, корпоративний портал лише засіб доступу співробітників до необхідної інформації, здатне інтенсифікувати бізнес-процеси.

Корпоративний портал найбільш ефективний для розосереджених компаній, коли портал перетворюється в потужну інформаційну систему, що зв’язує всі віддалені підрозділи компанії. Він особливо необхідний, якщо компанія має розгалужену регіональну структуру: у цьому випадку корпоративний портал, побудований на базі інтернет-технологій, є практично єдиним економічно доцільним рішенням проблеми проходження інформації та доступу до корпоративної бази знань. Портал також ефективний у компаніях, де добре налагоджені бізнес-процеси і взаємодії підрозділів. В іншому випадку, автоматизуючи бардак, ми отримаємо просто автоматизований бардак.

Слово «портал» вже досить давно увійшло в лексикон українських користувачів Інтернету, і завдяки захоплено-святкової мішурі навколо інтернет-ринку його досить часто сприймають зовсім не в тому сенсі, в якому це слово з’явилося спочатку. Насправді поняттю «портал» найбільше відповідає просте українське слово «вхід». Таким чином, інтернет-портал – це точка входу в Інтернет, тобто місце, де для користувача зведені посилання на інформацію. Портали прийнято ділити на горизонтальні і вертикальні. Вертикальні портали присвячені якійсь одній темі, наприклад, комп’ютерного бізнесу або домашнім тваринам. Горизонтальні ж подібної спеціалізацією не страждають та пропонують відомості про що завгодно, впорядковуючи їх по численним категоріям.

Стаття надана: https://optimize.kiev.ua/