Переваги використання українських CRM-систем

За даними Fortune Business Insights, ринок ПЗ має одні з найбільших темпів розвитку. Експерти оцінюють, що до 2029 року його обсяг досягне $145,79 мільярдів. CRM-системи користуються величезною популярністю серед закордонного бізнесу. Але українські підприємці ще не до кінця усвідомили важливість організації клієнтських даних та партнерів через спеціальне програмне забезпечення. 

За даними дослідження ринку CRM-систем в Україні, станом на 2021 рік 49% підприємців в Україні використовували табличні редактори для ведення бази даних (Excel або Google Sheets), для ведення звітності та фінансового обліку 67% компаній використовували російський сервіс 1C. Та лише 8,4% бізнесу використовували українські CRM-системи.

Звісно, з початку повномасштабного вторгнення ситуація кардинально змінилася, ми простежуємо позитивні тенденції. Але на жаль, рівень обізнаності українських підприємців про колосальні можливості CRM-систем все ще залишається на низькому рівні. Тому команда Shelfy прагне змінити ситуацію. Ми докладаємо максимум зусиль для того, щоб бізнес зміг швидко та легко знайти класне програмне рішення для управління компанією. На сайті ви зможете знайти круту добірку найкращих CRM-систем українського походження.

Що таке CRM-система?

Отже,  CRM – це програмне забезпечення для управління відносинами з клієнтами, збору, зберігання та обробки даних про потенційних та наявних клієнтів. Завдяки широкому набору функцій CRM-систем бізнес зможе організувати надійне сховище даних з можливістю їх подальшого аналізу.

CRM-система автоматично збиратиме детальну інформацію про всіх партнерів, клієнтів, угоди, потенційних покупців тощо. В єдиній системі буде зібрана вся контактна інформація, потреби та проблеми, записи дзвінків, історія листування з різних каналів комунікації тощо.

Розглянемо базові функціональні можливості сучасних CRM-систем:

  • Управління потенційними клієнтами: залучення лідів, прогрів потенційних клієнтів, встановлення пріоритетності для угод;
  • Управління воронкою продажів: побудова воронки, переміщення угод та лідів воронкою продажів;
  • Організація командної роботи: встановлення задач та призначення виконавців для них, синхронізація календаря, організація комунікації в команді;
  • Email маркетинг: готові шаблони для листів, побудова ефективних email кампаній, відстеження показників їх ефективності (кліки, відкриття, переходи за посиланнями тощо);
  • Автоматизація: автоматичне заповнення даних, розподіл потенційних клієнтів між персоналом, нагадування про дедлайни тощо.

Отже, CRM-система буде корисною для різноманітних відділів компанії: менеджерів з продажу, маркетологів, команди саппорту тощо. Розгляньмо детальніше використання CRM різними підрозділами компанії:

  • Відділ продажів: побудова воронки продажів та управління нею, кваліфікація лідів, аналіз показників продажів за попередні періоди, прогнозування майбутніх показників продажів, автоматичне ведення звітності, розробка персоналізованих пропозицій для різних сегментів цільової аудиторії;
  • Відділ маркетингу: сегментація цільової аудиторії, розробка персоналізованих маркетингових кампаній, визначення профілю ідеального клієнта та побудова точної карти його шляху, визначення оптимальної кількості точок взаємодії з клієнтами та максимізація впливу на кожній з них, збільшення кількості кваліфікованих маркетингових лідів та їх ефективний прогрів;
  • Служба підтримки: стандартизація онбордингу нових клієнтів та налагодження контакту з ними, покращення якості підтримки та зменшення часу очікування на відповіді;
  • Керівництво: контроль над роботою персоналу, чітке розуміння задач та обов’язків підлеглих, оцінювання досягнутих командних результатів;
  • Власники бізнесу: ухвалення обґрунтованих управлінських рішень, побудова ефективних бізнес-стратегій, розробка продуктів, вихід компанії на нові ринки.

Ринок CRM-систем в Україні

До лютого 2022 року під час вибору CRM-системи українські підприємці орієнтувалися лише на класичні критерії: ведення карток клієнтів, побудова воронки продажів, календар записів тощо. Але майже ніхто не звертав увагу на походження програмного забезпечення. Найпопулярнішими сервісами були російські Бітрікс 24, AmoCRM, RеtailCRM завдяки їх бюджетності та наявності російської мовної версії.

Усі свідомі українці повинні відмовитися від російського софту. Адже як можна сплачувати прибутки в економіку окупанта, поки наші співвітчизники героїчно відбивають атаки ворога, а десятки тисяч людей втратили рідних або власні домівки? Та окрім патріотичних міркувань варто пам’ятати й про інші серйозні проблеми: раптове припинення роботи софту, проблеми з технічною підтримкою або оновленнями, витік чи втрата інформація, кібератаки або репутаційні втрати.

Розглянемо головні переваги використання українських CRM для бізнесу: 

  • Локалізація: функціональні можливості та інтеграції українських CRM-систем краще пристосовані до місцевого ринку та вимог ведення бізнесу. Це може бути підтримка українською мовою, податкові рахунки, інтеграції з місцевими банками та інші деталі, що дозволяють спростити роботу з українськими клієнтами;
  • Підтримка: у разі будь-яких збоїв чи технічних несправностей ви зможете звернутися до підтримки та отримати допомогу українською мовою. Онлайн ресурси та навчальні матеріали також будуть надані українською мовою;
  • Функціонал: інтеграції з платіжними системами, українськими банками, податковими органами тощо;
  • Місцеві вимоги безпеки: важливий пункт для бізнесу в сфері електронної комерції;
  • Економія: українські CRM-системи набагато вигідніші з економічної точки зору, адже передбачають нижчі витрати на підтримки та розвиток ПЗ. Також не буде жодних витрат на конвертації валюти та інших адаптаційних моментах.

Нижче ми створили добірку найпопулярніших CRM-систем українського походження на платформі Shelfy за результатами відгуків реальних користувачів.

Key CRM

Key CRM – це українська CRM-система, призначена для автоматизації бізнес-процесів у сфері послуг чи електронної комерції. Сервіс має всі необхідні інструменти для ведення комунікації різними каналами, email маркетингу та телефонії. Додаткові модулі та інтеграції можна налаштувати самостійно за лічені хвилини.

Key CRM автоматично збирає всі замовлення з різних торгових майданчиків, інтернет-магазинів, маркетплейсів, соціальних мереж тощо, розподіляє їх між менеджерами. На основі зручної статистики можна генерувати звіти про прибутки, збитки та інші важливі бізнес-показники.

Розглянемо основні можливості Key CRM:

  • Вбудовані модулі та інтеграції підключаються самостійно за лічені хвилини;
  • Збір заявок, лідів та замовлень з різних каналів в єдиному вікні;
  • Побудова гнучких воронок продажів з можливістю їх подальшого налаштування під потреби конкретного бізнесу (власні назви для статусів, додавання чи видалення окремих етапів воронки);
  • Кастомні поля у картках клієнтів;
  • Ведення повної комунікації з клієнтами всередині системи: агрегатор чатів, телефонія, email;
  • Зручний товарний модуль з каталогами, картками товарів та артикулами;
  • Вбудовані інтеграції зі службами доставок;
  • Фіскалізація замовлень та створення чеків;
  • Розмежування прав доступу для співробітників. 

NetHunt CRM

NetHunt – це хмарна CRM система для автоматизації продажів, систематизації бази даних та об’єднання замовлень з усіх каналів в одному місці. Почавши діяльність у 2015 році, система кожного року проходить перевірку на безпеку від Google. Рейтинг на G2 становить 4,2, а на Capterra – 4,8. NetHunt CRM має потужний функціонал та широкі можливості для кастомізації, а також відмінну інтеграцію з Gmail. 

Розглянемо основні можливості NetHunt CRM:

  • Автоматичне оновлення записів клієнтів;
  • Додавання та оновлення карток клієнтів;
  • Автоматична структуризація та оптимізація бізнес-процесів;
  • Доступ до даних клієнтів з подій календаря;
  • Автоматичні сповіщення щодо різних етапів перебігу угод;
  • Створення email розсилок та воронок листів;
  • Сортування угод за пріоритетністю та ймовірністю закриття;
  • Відстеження продажів за ключовими бізнес-показниками;
  • Визначення причин втрачених угод для покращення процесу продажів;
  • Контроль прогресу команди.

SalesDrive

SalesDrive – українська CRM для інтернет-магазинів. Система дозволяє фіксувати історію взаємодії та комунікації з клієнтами, автоматизує облік залишків на складі, контролює роботу менеджерів та організовує співпрацю з дропшиперами. CRM Salesdrive має тестовий період, що дозволяє користуватися усіма функціями та безплатно вбудовувати інтеграції.

Розглянемо основні можливості SalesDrive:

  • Вбудовані інтеграції з сайтами, маркетплейсами та службами доставки;
  • Готові шаблони для створення розсилок;
  • Створення замовлень, відстеження етапів їх виконання на надсилання автоматичних сповіщень буквально за декілька кліків; 
  • Додавання полів, колонок, списків тощо;
  • Синхронізація товарів на складі з сайтом;
  • Формування чеків із заявок та їх друкування;
  • Створення товарних накладних та виставлення рахунків клієнтам чи партнерам;
  • Постановка задач для співробітників та налаштування сповіщень про дедлайни;
  • Трекер часу роботи для співробітників.

На ринку представлена велика кількість ефективних та багатофункціональних альтернатив, тому у компаній не виникне проблем під час переходу з російських продуктів на вітчизняні чи закордонні продукти. В нашому рейтингу CRM-систем ми представляємо популярні українські CRM системи, ви можете прочитати відгуки, дізнатися про їх вартість, з’ясувати переваги та основні функції. Підтримуйте українські продукти, а разом з ними – і економіку держави!