Зміст

 

Вхід у світ самозайнятості та бути вашим власний бос надзвичайно захоплюючий. Єдиним недоліком є ​​бюрократія та регулювання, пов’язані з веденням бізнесу. Незалежно від розміру чи структури вашого бізнесу, який має справу з вашими рахунками та податковими деклараціями, це стосується вашої території. Спочатку все це може здатися страшним і приголомшливим. Ось кілька порад, щоб почати.

Коли мені потрібно зареєструватися в HMRC?

Щойно ви почнете торгувати чи керувати своїм бізнесом, вам потрібно буде зареєструватися в HMRC. Не завжди може бути зрозуміло, коли офіційно розпочнеться ваш бізнес, оскільки у вас можуть бути певні передзапускові завдання, які потрібно виконати, придбати акції чи укласти контракти. На жаль, HMRC тут не дуже допоможе, оскільки вони не дають чіткого визначення початку торгівлі та часу, коли ви повинні в них зареєструватися.

Найкращий підхід – зареєструватися в HMRC швидше, ніж пізніше. Ви можете зробити це онлайн за адресою https://www.gov.uk/log-in-register-hmrc-online-services/register.

Ви можете вимагати відшкодування витрат перед запуском, понесених у вашому бізнесі, навіть якщо вони оплачувалися за рахунок власних коштів. Зберігайте квитанції та рахунки-фактури, а потім записуйте суми, витрачені на рахунках.

Чи варто мені зареєструватися як приватний підприємець чи товариство з обмеженою відповідальністю?

Приватний підприємець

На сьогоднішній день найпростішою є структура приватного підприємця; самозайнята особа, яка працює самостійно. Немає жодних формальностей для створення приватного підприємця, оскільки немає різниці між вами та вашим бізнесом; в основному ви тільки починаєте.

Варто зазначити, що приватний підприємець (підприємницька структура без юридичної особи) має необмежену відповідальність, тобто ви несете особисту відповідальність за борги підприємства у разі його краху. Кредитори (люди або компанії, яким ви заборгували гроші) можуть спробувати повернути будь-які заборговані їм суми з ваших особистих активів, зокрема вашого будинку.

Товариство з обмеженою відповідальністю

Страх необмеженої відповідальності часто є причиною для створення компанії як товариства з обмеженою відповідальністю; юридична особа, створена в рамках офіційного процесу та зареєстрована в Companies House. Компанія з обмеженою відповідальністю має власну окрему ідентифікацію в очах закону, а це означає, що дуже важливо повністю відокремлювати фінансові справи компанії від ваших власних фінансів.

Право власності на товариство з обмеженою відповідальністю здійснюється через акції, розподілені та придбані акціонерами. Акціонер(и) призначає директора(ів) для ведення бізнесу від їхнього імені. При призначенні на директорів накладаються юридичні зобов’язання, включаючи ведення бухгалтерського обліку та ведення звітності. Звичайно, акціонер і директор можуть бути однією й тією ж особою, як це часто буває в бізнесі, яким керує власник.

Очевидною перевагою створення товариства з обмеженою відповідальністю та торгівлі через таку бізнес-структуру є захист обмежена відповідальність; якщо компанія зазнає банкротства, борги залишаються в компанії з обмеженою відповідальністю й не передаються її директорам, якщо тільки не було скоєно порушення.

Які податки чи буду я платити?

Податок сплачується з прибутку (доходу за вирахуванням допустимих витрат) від вашого бізнесу.

Бізнес-структура (приватний підприємець або товариство з обмеженою відповідальністю), у якому ви працюєте, визначатиме податки, які сплачуються.

У минулому привабливість товариства з обмеженою відповідальністю була підвищена завдяки нижчим податкам на прибуток, отриманий від бізнес. Із запровадженням податку на дивіденди та збільшенням податку на корпорацію ця перевага була знищена для багатьох, якщо у вас немає більшого прибутку (принаймні понад 30 000 фунтів стерлінгів). Якщо ваш прибуток менший, то краще працювати як приватний підприємець.

Податки для приватних підприємців

Залежно від рівня прибутку приватний підприємець сплачуватиме:

  • Національне страхування 2 класу – фіксована сума щотижня
  • Національне страхування 4 класу – відсоток на основі прибутку, що перевищує порогове значення
  • Податок на прибуток

< p>Національне страхування класу 2 і 4 пояснюється на сторінці https://www.gov.uk/self-employed-national-insurance-rates.

Пояснення щодо податку на прибуток наведено на сторінці https://www.gov .uk/income-tax.

Податки на товариства з обмеженою відповідальністю

Компанії з обмеженою відповідальністю сплачують податок на прибуток.

Податки на дивіденди

Варто зазначити, що дивіденди виплачуються з прибутку, що розподіляється; в основному прибуток після врахування корпоративного податку.

Податок на дивіденди застосовується до будь-яких сум, отриманих з компанії. Поточні ставки податку на дивіденди (2023/2024 податковий рік) такі:

  • Перші 1000 фунтів стерлінгів дивідендів – не оподатковуються
  • 8,75% для дивідендів, які підпадають під основну ставку податку (обережно, як це обчислюється)
  • 33,75% для дивідендів, які підпадають під вищий податок (який становитиме понад 46 350 фунтів стерлінгів із квітня 2018 року)
  • 39,35% для дивідендів, які підпадають під додаткову ставку податку з доходом понад 100 000 фунтів стерлінгів, що означає обмеження на вашу особисту надбавку
< span style="color: #808080;">Роботодавець

Якщо приватний підприємець або товариство з обмеженою відповідальністю наймають будь-кого, то вони, відповідно до умов, повинні вести нарахування заробітної плати та сплачувати ПЛАТУ. Директор товариства з обмеженою відповідальністю може виплачувати собі заробітну плату, а приватний підприємець не може. Директорам товариства з обмеженою відповідальністю може знадобитися звітувати про будь-яку виплачену зарплату за їх самооцінкою. Якщо вони також є акціонерами та отримують дивіденди, їм також потрібно перейти до самооцінки.

Коли я маю подавати рахунки та декларації?

Дуже важливо стежити за дедлайнами та обов’язками щодо подання документів. Зазвичай HMRC, для компаній з обмеженою відповідальністю, напише вам про ваші кінцеві терміни. Companies House більше не надсилає паперові нагадування про ваші рахунки та виписку про підтвердження. Ви повинні підписатися на нагадування електронною поштою. Звичайно, кореспонденція надходитиме до вас, лише якщо ви повідомили владі про будь-які зміни у вашій поштовій чи електронній адресі або якщо ви ввімкнули пересилання пошти під час використання служби зареєстрованого офісу.

Компанія з обмеженою відповідальністю

Для компаній з обмеженою відповідальністю рахунки, як правило, мають бути подані до Companies House через 9 місяців після закінчення року. Спеціальні правила застосовуються в перший рік, а звітність подається через 9 місяців після дати реєстрації компанії. Корпоративний податок необхідно сплатити через 9 місяців і 1 день після закінчення року, а звітність і податкову декларацію з корпорації подають до HMRC через 12 місяців після закінчення року, хоча на практиці це зазвичай робиться одночасно з поданням у Companies House.

Приватні підприємці

Якщо ви працюєте як індивідуальний підприємець, вам потрібно буде подати звіт про самооцінку до 31 січня після закінчення податкового року (31 жовтня, якщо ви подаєте паперову декларацію). Податок також потрібно сплатити до 31 січня, і вам, можливо, доведеться здійснити платіж у рахунок податку за поточний рік. Платежі на рахунок мають бути здійснені 31 січня та 31 липня.

Директори

Директорам товариства з обмеженою відповідальністю може також знадобитися подати звіт про самооцінку, якщо, наприклад, вони отримали дивіденди та мають сплатити додатковий податок.

Які витрати та витрати я можу стягнути з податку?

Часто очевидно, чи можна вимагати відшкодування вартості, дотримуючись так званого правила «цілком і виключно». Податковий термін, який використовує HMRC, пов’язаний виключно з метою торгівлі, професії чи бізнесу. Це означає, що будь-які витрати повинні бути понесені, залучаючи більше клієнтів або виконуючи завдання бізнесу. Таким чином, такі речі, як запаси, витрати на веб-сайт, хостинг, реклама, канцтовари, програмне забезпечення тощо, зазвичай є допустимими витратами.

Є деякі винятки з цього прямого правила, які можуть вас збити з пантелику. Наприклад, ви не можете претендувати на одяг, якщо це не форма або захисний одяг; HMRC каже, що нам потрібен одяг для тепла та порядності. Розваги клієнтів також не є допустимими витратами для цілей оподаткування; це просто правило. Існують спеціальні правила щодо витребування витрат на проїзд та проживання; як правило, ви повинні подорожувати у справах, а не просто йти на звичайне місце роботи. Якщо ви працюєте вдома, ви можете претендувати на використання будинку як офісу, що потребує розрахунку з посиланням на кількість місця, яке ви використовуєте у своєму домі, і час, який ви ним використовуєте. Якщо ви сумніваєтеся, веб-сайт GOV.uk — це гарне місце, щоб ознайомитися з конкретними правилами щодо того, на що ви можете претендувати.

Що робити, якщо Я оплачую речі з власного банківського рахунку?

Якщо ви оплачуєте витрати зі своєї кишені, ви можете вимагати їх повернення від свого бізнесу. Тим не менш, набагато легше налаштувати та оплачувати всі бізнес-витрати з окремого банківського рахунку. Нові програми на ринку, такі як Coconut, дозволяють відкривати банківський рахунок онлайн, зберігати квитанції про банківські операції та додавати бухгалтерію, що значно спрощує ведення бухгалтерського обліку.

Чи можу я вимагати ноутбук?

Зважаючи на те, що вони майже викидаються, невеликі предмети обладнання, такі як ноутбуки, принтери та планшети, зазвичай не будуть розглядатися інакше, ніж інші витрати, які реєструються як обладнання у ваших рахунках. Однак, якщо ви витрачаєте гроші на значні об’єкти заводу чи обладнання, ви зафіксуєте ці об’єкти як капітальні витрати, вимагатимете амортизацію в бухгалтерському обліку, а потім відкоригуйте прибуток, щоб вимагати «надбавки на капітал» у своїй податковій декларації. Звучить складно? Так, це може бути, і це може бути сфера, де ви захочете отримати допомогу від бухгалтера, щоб переконатися, що ви робите все правильно.

Чи варто мені реєструватися платником ПДВ?

Будь-який бізнес, оборот якого перевищує межу реєстрації платником ПДВ, повинен зареєструватися платником ПДВ. Підприємства, які перебувають під порогом, можуть добровільно зареєструватися, хоча варто підкреслити, що перед реєстрацією слід уважно розглянути питання про реєстрацію. Після реєстрації платником ПДВ підприємство вимагає повернення ПДВ зі своїх витрат (вхідний податок). Однак підприємство має нараховувати ПДВ із продажів (податок на вихід).

Чиста сума з двох сплачується до HMRC, якщо вихідний податок перевищує вхідний податок, що зазвичай буває. Відшкодування необхідно буде повернути, якщо підприємство зазнає більше ПДВ, ніж воно збирає.

Реально це означає, що якщо ви продаєте незареєстрованим ПДВ підприємствам або споживачам, ваша ціна буде вищою на суму ПДВ, яка може мати шкідливий вплив на ваш бізнес, коли ваші ціни порівнюються з конкурентами. Тож варто подумати про це, перш ніж братися за реєстрацію платника ПДВ.

Схема фіксованої ставки ПДВ може бути життєздатною альтернативою для розгляду, хоча вона стала менш привабливою з Правилами дешевих трейдерів. Згідно зі схемою, підприємство має стягувати ПДВ за ставкою 20% від усіх продажів.

Реєстрація платником ПДВ накладає адміністративний тягар на підприємства через режим квартальної звітності, і підприємства з оборотом понад 85 000 фунтів стерлінгів підпадають під оподаткування. Цифровий за ПДВ.

Чи можу я щось зробити, щоб полегшити ведення книг?

Для самозайнятих осіб існує додаткова схема під назвою «Спрощені витрати», спрямована на полегшення реєстрації витрат. Цю схему можуть використовувати приватні підприємці та товариства, але не компанії. Правила дозволяють використовувати фіксовану ставку для певних витрат, а не фіксувати фактично понесені витрати.

Типи витрат, які покриваються цією схемою:

  • витрати бізнесу на транспортні засоби
  • робота вдома
  • проживання у вашому бізнесі

Повну інформацію про правила можна знайти на сторінці https://www.gov.uk/simpler-income-tax-simplified-expenses.

Мій дохід справді невеликий – мені все одно потрібно вести облікові записи?

У квітні 2017 року HMRC запровадив Торгову надбавку. Ця допомога звільняє самозайнятих осіб із загальним річним валовим прибутком від торгівлі £1000 або менше від реєстрації для самооцінки.

Якщо дохід самозайнятого працівника перевищує 1000 фунтів стерлінгів, то цю суму можна компенсувати за рахунок доходу, а не вимагати всіх витрат, що, звичайно, може спростити ведення бухгалтерського обліку. Застосовуються правила та докладні відомості наведено на сторінці https://www.gov.uk/guidance/tax-free-allowances-on-property-and-trading-income.

Чи потрібен мені бухгалтер?

Це питання часто задають ті, хто починає бізнес. Власне кажучи, вам не потрібно залучати бухгалтера, хоча якщо цифри вам не подобаються або ви занадто зайняті веденням свого бізнесу, ви можете скористатися ним. Переваги хорошого бухгалтера полягають у тому, що він забезпечить дотримання встановлених термінів і інформуватиме вас про податкові зміни, коли вони відбуватимуться. Не потрібно буде годинами шукати в Інтернеті відповіді на запитання щодо оподаткування та бухгалтерського обліку. Форуми, пошукові запити, статті та блоги можуть бути чудовими джерелами інформації, але вони загальні та можуть просто не відповідати вашим конкретним потребам.