Черний фінансовий облік: Чернетка вступу до попереднього видання – Частина II

Чернетка змісту

Так сталося, що приблизно в той час, коли Бівер опублікував свої рекомендації для FASB, професор філософії з Гарварду Джон Роулз взявся за ширше питання – в якому фінансовий облік безперечно відіграє важливу роль – справедливості в політиці та економіці. Його першу велику книгу «Теорія справедливості» [14] багато хто вважає найвпливовішою працею політичної філософії 20-го століття [15]. У 1999 році він був нагороджений Національною гуманітарною медаллю за “його аргумент про те, що суспільство, в якому найщасливіші допомагають найменш щасливим, є не лише моральним, а й логічним суспільством”[16]

Філософія Роулза випливає з нового мисленнєвого експерименту:  Як би «соціальна справедливість» була сформульована конвенцією економічно «раціональних» індивідів, які інакше нічого не знали про себе? З-за цієї «завіси невігластва» ці люди, окрім усього іншого, не знають кольору своєї шкіри, своїх вроджених здібностей або того, від кого й де вони народилися.

У дуже широкому сенсі Ролз виводить зі свого мисленнєвого експерименту стандарти моральної поведінки, які слід вважати справедливими, враховуючи, що вони були виведені членами суспільства ще до того, як вони знали, як стандарти вплинуть на них окремо. Особливо важливо, він міркував, що, оскільки учасники конвенції не можуть знати, чи є вони на кінці, що дає чи отримує будь-яку конкретну дію, вони повинні погодитися, що будь-що менше, ніж чесність, є необхідною умовою для справедливих результатів.

Щоб проілюструвати казку про Джека Велча, давайте подумаємо, чи люди, прикриті завісою невігластва, погодяться з тим, що Велчу слід дозволити маніпулювати прибутками General Electric. Незважаючи на те, що вони можуть бути безкарними прихильниками власних особистих інтересів, вони раціонально очікують, що управління доходами навряд чи сприятиме їхньому добробуту. Бо дуже небагато могли б досягти завидної посади генерального директора публічної компанії. Таким чином, припускаючи, що управління доходами іншим чином не сприяє суспільному благу, конвенція повинна зробити висновок, що дозвіл на управління доходами ставить практично всіх, за винятком Джека Велча у світі, на короткий кінець палиці.

У цій книзі, серед іншого, буде показано, що просте обмеження чесності, накладене на правила фінансового обліку, дасть значне покращення порівняно з існуючими GAAP США. Оскільки є дуже багато прикладів US GAAP, які не відповідають стандарту чесності в багатьох аспектах. Незважаючи на це, не всі GAAP США порушують обмеження чесності. Є також багато прикладів, коли можна зробити вибір між двома чи більше чесними методами бухгалтерського обліку. Для них ця книга покликана стати прикладом добросовісної спроби зважити ці відносні витрати та вигоди за завісою невігластва.

Відповідно, це попереднє перше видання є продуктом багаторазового процесу розробки Чесної фінансової звітності (AHFA). Початкові чернетки глав були виставлені для коментарів у моєму блозі The Accounting Onion. З урахуванням обмежень щодо ввічливості та відповідності, усі коментарі читачів, зроблені через блог, були розглянуті та опубліковані. Далі буде «остаточне» перше видання, яке додасть розширені приклади застосування AHFA та табличне представлення відмінностей і подібностей між AHFA та US GAAP.

Наступний розділ тут.

< p>Проект змісту

[14] Джон Роулз, Теорія справедливості, Harvard University Press, 1971 (переглянуто 1999).

[15]

[16] Вставити виноску. Вайнштейн, Майкл М. (1 грудня 2002 р.). “Нація; Впровадження логіки в ліберальну догму”. Нью-Йорк Таймс. ISSN 0362-4331. Отримано 7 вересня 2021 р. [курсив зроблено]